Case mxm190

Case mxm190

Postprzez ftp.kowal 29 lut 2012, o 20:35

Witam. Przejdę od razu do rzeczy. Klient kupił jakieś dwa miesiące taki ciągniczek więc historia praktycznie nie znana. Ciągnik nie może ruszyć normalnie w sensie puszczając sprzęgło od razu szarpnie. Nie można podjechać pod żadną maszynę. Prosił bym o jakąś poradę od czego zacząć. Mam książkę ale instrukcje obsługi do niego lecz za wiele tam nie ma napisane. Wspomnę jeszcze o oleju bo jest jakiś dziwny wygląda tak jakby woda z olejem jest koloru białego Najlepiej jak by go wymienił tylko jak to powiedziałem klientowi to za głowę się złapał, bo olej będzie strasznie drogi do niego.
ftp.kowal
 
Posty: 87
Dołączył(a): 24 lis 2011, o 00:36

Re: Case mxm190

Postprzez ftp.kowal 28 mar 2012, o 22:47

Widzę brak odpowiedzi. To więc tak skrzynie skalibrowałem jest poprawa i to znaczna. Ciągnik już tak nie szarpie w trakcje puszczenia sprzęgła. Jest jeszcze tylko kilka małych problemów podczas kalibracji na dwóch sprzęgłach wartość dochodziła prawie do samego końca. Dziś zrobiłem jeszcze taki mały test. Jadąc ciągnikiem na wolnych obrotach rzędu 1100 zmieniałem biegi pomiędzy biegami 6 i 7 oraz 12 i 13 mruga kontrolka od ciśnienia oleju w skrzyni. Więc najpewniej bez rozbiórki się nie obejdzie. Dodatkowo ostatnio ciągnik tracił na mocy i samoczynnie gasł w trakcie gdy to się działo wyświetlał błąd T lub Ł 63. Poczyściłem styki na pompie poruszałem przewodami przy niej i ciągnik zaczął pracować normalnie. Wyświetla jeszcze błąd P32. Przewody z przedniej osi wychodzą idą za pompę wtryskową i w tym momencie się kończą nie ma wtyczki na kablach siedzą same piny. Nie widzę nigdzie innej kostki 3 pinowej żeby to podłączyć. Znalazłem jedynie 4 pinową z 3 przewodami ale nie jestem pewny czy to ta. Może ma ktoś jakiś schemat instalacji i by doradził co z tym błędem zrobić.
ftp.kowal
 
Posty: 87
Dołączył(a): 24 lis 2011, o 00:36

Re: Case mxm190

Postprzez admin 31 mar 2012, o 19:53

Ha ha a jak Ci proponowałem przez Elektrode serwisówke na cd-romie to pogardziłes....
Tu masz schemat przedniego zawieszenia.
Musisz być zalogowany, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
admin
Administrator
 
Posty: 278
Dołączył(a): 17 lis 2011, o 22:00

Re: Case mxm190

Postprzez ftp.kowal 1 kwi 2012, o 14:00

Nie mozliwe że pogardziłem serwisówką. Nie przypominam sobie tego, ale jeśli tak to bardzo przepraszam to na pewno nie było zamierzone. A dziękuję za schemat. Mam jeszcze jedno pytanie odnośnie sprzętu do diagnostyki tych maszyn może kolega by coś doradził.
ftp.kowal
 
Posty: 87
Dołączył(a): 24 lis 2011, o 00:36

Re: Case mxm190

Postprzez ftp.kowal 22 lip 2012, o 22:44

Jako że ciągnik chodzi już normalnie, ale nie został naprawiony przeze mnie. Klient Stwierdził że chce go chyba naciągnąć i że to nie jest wina pompy i zadzwonił do serwisu. Serwis przyjechał stwierdził ze jakiś przekaźnik zamienili ciągnik pojeździł dzień i na nowo to samo. Rozebrali pół instalacji i stwierdzili że jakiś przewód dotykał do masy i że to na pewno będzie to, jednak nie było. W końcu wyciągnęli pompę wtryskowa oddali do naprawy i silnik działa poprawnie. Stwierdzili tez że błąd P32 jest od włącznika wałka WOM. Dopiero po wymianie go stwierdzili że od osi przedniej. Naprawa pompy wyniosła 4500 zł.
ftp.kowal
 
Posty: 87
Dołączył(a): 24 lis 2011, o 00:36

Re: Case mxm190

Postprzez ftp.kowal 8 lut 2013, o 22:38

Jako że gwarancja na pompę chyba się skończyła. Ciągnik ma na nowo te same objawy. W poniedziałek mam wyciągnąć z niego pompę. Tu moje pytanie czy schemat postępowania przy wyciąganiu będzie taki sam jak w NH TM. W CASE siedzi pompa sterowana elektronicznie ma jakąś blokadę. Pytam bo nie wyciągałem jeszcze z ciągnika takiej.
ftp.kowal
 
Posty: 87
Dołączył(a): 24 lis 2011, o 00:36

Re: Case mxm190

Postprzez admin 9 lut 2013, o 12:45

Wyobraz sobie ze mam to samo z TM !!! te same objawy az silnik zdechł całkowicie.Wyjeta pompa,wysłana do Polski do Rzeszowa (naprawa 2600) . Chodził ok roku.Potem podobne objawy. Naprawione połączeniach przy przekaznikach. Poprawa na jakis czas ,kilka dni.Naprawa połączen na słynnej wtyczce pod kabiną(porobione bypassy bo do naprawy szpilek nie mam zdrowia.Znów pomogło na kilka dni .Jakis czas pozwalal sie uruchomic tylko na swiezo ładowanym akumulatorze z voltami >12V. Teraz zdechł znowu.Jest do sprzedania bo nowa wiązka 2300funtów a pompy nie mam zamiaru znów wysyłac.
Nie sadze by Case miał elektroniczna blokade jak TM jej nie ma.Ja wiem tylko o blokadzie przed czipowaniem w celu zwiekszenia mocy.
Odkrecasz ten mały dekielek okrągły z przodu silnika.Okrecasz wałem tak by otwory w kale zebatym pompy pokryły sie ze srubami mocującymi pompe do silnika(trzy)
Odkrecasz nakretke mocującą wałek pompy do koła zebatego.
Przez otwory w tym kole odkrecasz trzy sruby mocujace pompe do silnika.Klucz nasadowy musi miec cienkie scianki bo otwory w kole zebatym sa małe..Nasadka musi buc pewnie zamontowana na przedłuzce, bo jak spadnie to kaplica... trzeba zdejmowac przednia pokrywe kół rozrządu.W nasadke wciskasz troche silikonu by przykleiły sie troche sruby, bo jak spadną do srodka to jak wyże, Nie jestem pewien ale chyba tam jest 1/2 cala a nie 13.
Oczywiscie najpierwodkrecamy przewody paliwowe itd...
Koło zebate lekko opada ale nie ma strachu. Nic sie nie przestawi bo nie ma miejsca.
admin
Administrator
 
Posty: 278
Dołączył(a): 17 lis 2011, o 22:00

Re: Case mxm190

Postprzez ftp.kowal 9 lut 2013, o 17:18

Ja już myślałem zeby założyć mu zwykłą pompę, ale pewnie trzeba by było ingerować w inne sterowniki. Co do tych pomp to mi się wydaję że porobili same sterowniki. Ale przestawiacza już nie ruszali. Tak samo dzieje się w samochodach OPEL z silnikiem 2.0. Praktycznie ta sama pompa. Tylko tu głowiczka na 6. Powstają zimne luty to raz, a dwa przy zacieraniu się przestawiacza kata wtrysku siada tranzystor w sterowniku. I później silnik działa jak działa lub nie działa w ogóle. nie chodziło mi o blokadę elektroniczna pompy. A o blokadę w celu ustawienia jej. W BMW z silnikiem 2.0 siedzi taka sama pompa. Tam koło jest na stożku i nie ma żadnej regulacji ani blokady do ustawienia wałka pompy. Moi poprzednicy z serwisu którzy wymontowywali pompę powiedzieli właścicielowi że bez komputera nawet nie ma co jej zakładać bo i tak nie zapali. I aż mi się wierzyć nie chcę. Jeśli wał będzie zablokowany w GMP I pompa będzie miała blokadę tak mi się wydaję trzpień fi6. To wszystko wystarczy założyć. Odpowietrzyć i powinien zagadać bez problemu. W poniedziałek popatrzę jeszcze czy w wiązce wszystkie kable są ok.
ftp.kowal
 
Posty: 87
Dołączył(a): 24 lis 2011, o 00:36

Re: Case mxm190

Postprzez killer 14 lut 2013, o 01:26

Witam.Nie wiem czy dokladnie o to ci chodzi na załączonym zdjęciu zaznaczyłem śrube ,którą to blokuje się wałek w pompie wystarczy wykrecić i wyjąć tą plaską podkładke i wkrecić śrube moja pompa jest od silnika JD ale pewnie ta sama zasada,jest jedno ale,jesli wyjmiesz i z powrotem włożysz nie ruszając wału nic nie przestawisz, ale jeśli dasz do sprawdzenia na stół to oni blokują ją przewaznie inaczej i nabijają na tym bialym polu na jaki kąt jest ustawiona ,w mojej w walku jest miejsce na klin ale w kole nie było miejsca dobrze że był odcisk od tego klina z wałka pompy to doszedłem.Jeśli post nie w temacie i nie o to ci chodziło napisz to usune.
Musisz być zalogowany, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
killer
 
Posty: 27
Dołączył(a): 18 lip 2012, o 13:51

Re: Case mxm190

Postprzez ftp.kowal 14 lut 2013, o 20:05

Wyjaśnię po czesci na jakiej zasadzie odbywa się ustawienie kąta wtrysku w tych pompach. Przynajmniej tak jak było w BMW. Identyczna pompa. Na środku obudowy jest zaślepka na klucz imbusowy. Odkręcamy ją i wkręcamy czujnik zegarowy. Do momentu aż wskazówka zacznie nam się wychylać. Teraz kręcimy wałkiem pompy. Do momentu aż wskazówka zacznie nam opadać. Na kole w pompie jest wycięty półksiężyc. W BMW kat wtrysku wybity był na obudowie pompy. W tych nie wiem jak jest bo nawet nie sprawdzałem. ustawie się na dany skok zegar odkręca śrubę ta przy wałku pompy wyciąga podkładkę i blokuje się wałek. Później zakładamy zabierak koła i blokujemy go odpowiednim wiertłem, i przykręcamy. Luzujemy blokadę wałka i podkładamy podkładkę. Tak ustawiona pompę można śmiało zakładać do ciągnika samochodu. Jeśli oczywiście wał jest zablokowany w odpowiednim położeniu. To po przykręceniu pompy do bloku silnika. Wkładamy blokadę i przykręcamy koło zębate. Komputer można podłączyć w celu sprawdzenia czy kąt wtrysku jest poprawny. Sposób jest na 100% dobry ponieważ w BMW nie ma klina na wałku ani możliwości przestawienia jej na flanszy raz założona musi być dobrze. Mam nadzieję że nie zamotałem zbyt mocno.
A teraz pytanie z innej beczki. Gdzie kupić dobre klucze calowe płaskie??
ftp.kowal
 
Posty: 87
Dołączył(a): 24 lis 2011, o 00:36

Następna strona

Powrót do Case,David Brown.International.McCormick


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zalogowanych użytkowników i 0 gości

cron